KÜLTÜR/SANAT

Erem Şentürk : Mecidi'nin filmini izleme hatasını yapmayın

Tarih
29 Ekim 2016
İzlenme
110454 Kişi

Yazar Erem Şentürk twitter hesabından Mecidi'nin "Muhammed" adlı filmiyle ilgili şunları paylaştı:

1: Mecidi'nin filmini izleme hatasını yapmayın! Bu hatanın geri dönüşü yok. Ben yaptım pişmanım keşke yapmasaydım.

2: İran Kumda film setini ziyaret eden Hameny'in etkisi sadece Ebû Tâlib'in İman etmiş gibi gösterilmesinden çok daha büyük ve derin.

3: Film sadece Şia açsından baksa dersin ki; "adamlar şia filmi çekmiş" Bundan daha büyük ve daha vahim zararları var filmin.

4: Filmde Aleyhissalatü Vesselam efendimiz fiziksel olarak tasvir edilmesi hem rezillik hemde çizgi altına düşmüş sinema yetersizliği

5: Mecdinin filmini izleme hatası uzun yıllar peşinizi bırakmayacak bir kirliliğe neden olacak. İzlemeyin.


6: Mecidi politik Pers filmi yapmış ve Hristiyanlara göz kırpmışlar. Film ağzına kadar proje sahnelerle dolu. Tövbe etmekten içim şişti

7: Onlarca tahribat yapan ince hesaplanmış bir proje. Her salavat getirdiğinizde Mecdinin seçtiği birinin gözleri yüzü aklınıza gelecek.

8: Kendiniz ve evlatlarınızı bu filmden uzak tutun. Sadece adapsızlıklar yok korkunç tahribat yapıyor ve bazılarının geri dönüşü yok.

Mecidi'nin filminde ön yargılı olmamak için hep sustum. Film sadece hayal kıtıklığı değil aslında ince hesaplınmış zararlı bir Acem Oyunu

29 Ekim 2016

YORUM YAPIN

Yorumlarınız editörlerimiz tarafından okunup onaylandıktan sonra yayına alınacaktır.

  • YORUMLAR
  • HAMDİ

    08 Ekim 2022
    0 0
    Hatta filmi yaksakmı acaba? İyiki Erem beyin önerisini okumadan izlemişim. Memleketimin müslümanları Koyunmuki sapıtacaklar? Filmin ilk gösterime girdiği günlerde izledim bugüne kadar İnanç sisteminde Sünni inanış sisteminin dışına çıkmadım. Tabii 15 temmuzdan bu yana Cuma namazları sonrası açılan Sergilere katkıda bulunmamanın dışında.
  • YARKAN

    03 Nisan 2018
    4 13
    COK GÜZEL YAZI COK GÜZEL FİLM HERKES İZLESİN İLK DEFA Bİ SAYFAYA YORUM YAPMAK İCİN ÜYE OLDUM
  • ADB

    03 Nisan 2018
    2 1
    SENİ SEVİYORUM İHA SİHA ERDOGAN RABİA
  • tarık

    02 Mart 2018
    7 3
    izlememeyi düşünüyordum. artık izlemem inşallah. şii yaptıysa hiç bir film izlenmez. rezalettir şii filmleri. çok fena islama saldırırlar. abdulkadir geylani 73 fırkayı saydıktan sonra en bozuk olanını söylüyor.şiiler.
  • Zihni Öztürk

    23 Kasım 2016
    8 12
    Bir film benim imanimi zedeleyemez, ayrica filmdir, bilgi kaynagi degildir. Bu kadar panik yapmaya öcü gibi davranmaya gerek yoktur. Adi uzerinde film. Yani esinlenmeler vd hayal
  • Yusuf

    08 Kasım 2016
    20 3
    Haklarında ayet gelen Hz Ebubekir ve Hz Ömer'in peygamberimizin en yakın arkadaşlarını devre dışı bırakan, dünyanın başına bela Zalim Beşar Esad'ı ve rejimini destekleyen bir anlayışa sahip olan ŞİA dan ve onların temsilcilerinden hiçbir zaman İslam ümmetine Hayır gelmedi gelmezdi. en iyisi mi izlemeyin bu filmi.
  • birdir

    06 Kasım 2016
    6 10
    Benim bakis acima gore su an ki donemde hala Hz.Muhammed s.a.v son peygamber olduguna inanmayipta ona inanmayanlara kendi dinlerinin bile o donemde kabul ettigi hos goruyle kabul ettigi gercegi bir takim insanlar icin guzel mesaj olmus. Eminim bu filmi izleyen peygamberimizi kabul etmeyen bazi kitlelere mesaj olacaktir. Daha iyisini keske bizim yonetmenlerimiz yapmis olsaydi. Elbetteki bir takim hatalar var fakat en iyisi su an bu.
  • izzet

    06 Kasım 2016
    6 13
    reklam etkiledi beni mutlaka izlemeliyim.
  • MustafaŞ

    05 Kasım 2016
    8 9
    Filmi izlemeyi düşünmüyordum ama acayip reklamını yapmış arkadaş. Neyse yine de izlemeyeceğim ama "tövbe etmekten içim şişti" cümlesine takılıp kaldım. Büyük hassasiyetiyle filmi eleştiren arkadaş tövbe etmek ne demek anlamamış sanırım. Allah akıl fikir versin
  • insan

    03 Kasım 2016
    9 4
    Peygamber Efendimiz sallallahü aleyhi ve sellem İnsan'dı hem de tüm insanların ve Kainatın Efendisidir. Hak teâlâ buyurdu ki: (Bu nur, gökte Ahmed, yerde Muhammed denilen, zürriyetinden bir peygamberin nurudur. O olmasaydı, seni de, yer ve gökleri de yaratmazdım.) [Mevahib-i ledünniyye] http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=406 http://www.dinimizislam.com/detay.asp?id=2 Bu linkleri biraz incelerseniz tasvirini yapmanın küfr ve edepsizlik olacağını anlarsınız.
  • aden

    02 Kasım 2016
    5 21
    ben hz muhammedin fiziksel olark tasvirine taktım. ulan sapkın manyaklar insandı lan o insan. anlıyor musunuz i.n.s.a.n... putlaştıran kimmmiş görün bakalım... sanki töbe haşa allah tasvir edilmiş.
  • Şaşkın

    02 Kasım 2016
    6 20
    Allah bu yazıyı yazana akıl fikir ihsan etsin ortalığı karıştırın durun
  • ....

    02 Kasım 2016
    7 14
    Filmin yanlışları olabilir ama neden bu kadar abarttın!?
  • Mustafa

    01 Kasım 2016
    7 15
    Keşke anlayabileceğimiz somut bir örnek de verseydin.
  • Levent

    01 Kasım 2016
    3 24
    Sen islamın yüz karasısın. Bir kere dinler tarihini bilmiyorsun. Peygamber efendimizi neden resmetmek yasak biliyormusun? Nasırıler yani hristiyanlar İsa nın resmini çizerek ona taptılar. Yani putperestliğe dönüştüler. Senin gibi şarlatan ve aptallar Peygamber efendimizin resmini görünce tapacakları için O Yüce insan tapılmayı engellemek için yasakladı. Peygamber efendimizin ne yüzü ne sesi görünmüyor Millete yalan söylemeyi bırak
  • Hüseyin

    01 Kasım 2016
    4 13
    Amerikalı arkadaş nedir bu telaş
  • Urfa6363

    31 Ekim 2016
    5 17
    Ne pislikmiş nemli münafıkmış bu Şiiler. İslam'a zarar vermek için bu kadar mı uğraşılır arkadaş anlamadım gitti. Allah bunları ıslah etsin ıslah olmazlarsa zararsız kılsın
  • celil YURDAKUL

    31 Ekim 2016
    5 28
    Bu filmi eleştirenler acaba Türkiye de yayın yapan kanallardaki rezillikleri ve ailelerimizin temeline konulan dinamitleri görmezler mi? Filmin hatası olabilir önemli olarak izlediğiniz bakış açısı daha önemlidir. kim ne görmek isterse öyle görür. Peygamberler tarihini okumuş biri olarak anlatılan konular aynen yansıtılmış. keşke Hz.Paygamberimiz in tebliğlerini de mesajlarını da çağrılarını da yayınlasaydılar.
  • Coşkun

    31 Ekim 2016
    6 15
    Bu filmin efendimize ve yaşadığı hayatına saygısızlık olduğu kanısındayım kaldırılsın istiyorum kimsenin haddi değil😈😈😈😈
  • HARUN GÜNGÖR

    31 Ekim 2016
    11 13
    Flimi cuma günü seyrettim. Heyecanla gittiğim Flime üzüntü ve şaşkınlıkla çıktım. Filmde en dikkatimi çeken kiliselerde çalınan müzikle Aynı olmasıydı. Baştan aşagı filim de maneviyat ve islam anlayışıdüşüncesi yoktu.İslamı farklı açıdan bakılmış İslamın diğer dinlerden farkı yok gibi yansıtılmış , peygamber efendimizi (sav) görsel olarak hayallerde Yer bırakması ,zihni bu şekilde meşgul etmesi, ayrı bir hezeyan . Keşke gitmeseydim ....
  • Sabri

    31 Ekim 2016
    8 16
    Yusuf Kaplan'ın bu yazisini okumanizi tavsiye ederim. Hz. Peygamber’in filmini yapmak cinayettir! http://www.yenisafak.com/yazarlar/yusufkaplan/hz-peygamberin-filmini-yapmak-cinayettir-2033821
  • Nedim

    31 Ekim 2016
    5 31
    Ben gittim. Türk televizyonlarında yıllardır oynatılan abuk sabuk dizileri izleyeceklerini bu filmi izlesinler daha az tahribat yapar. Bu filme yapılan eleştiri kişiden kişiye değişebilir. Bence filmde işlenen konu Peygamberimizim son peygamber olduğu vede bununda ozamanki yahudi ve hristiyanlarca kabul edildiği yönünde bir tema işlenmiş. İlla hatalar vardır. Zuhal topalı izleyeceğinize bunu izleyin bence
  • Umut

    31 Ekim 2016
    3 28
    Dikkat ettim yorumlardan birisini bir allahın kulu beğenmiş olsun. Yazanlar karşıt yorumlara negatif tık yapanlar erdem bey taraftarı. Sizin ortanız yokmu? İnadına izleyeceğim
  • Rtv ci

    31 Ekim 2016
    5 32
    Ben izledim çokta güzel olmuş. Erem bey madem yönetmensin çek bi tanede izleyelim doğru nasıl oluyor ? Amerikada 2 ödül almakla, milletin çektiği filme kara propaganda yapmakla olmaz bu iş. Bir yönetmen bir filme nasıl sakın izlemeyin der anlamış değilim... Gündeme gelmek için yapılmış bir açıklama seninkisi. Kardeşlerim kendi öz iradenizle gidin izleyin kararınızı verin. Elbette yanlışları var filmin. ama bu açıklamalar çok sapkın.
  • Selçuk

    31 Ekim 2016
    2 35
    Ben sizin gerçekten filmi izlemediğinizi düşünüyorum.. Bahsi geçen yorumlarınıza rastlayamdım zira İslan öncesini işleyen bir tema var daha iyisi yapılana kadar en iyisi bu.. Yıllardır Amerikan yapımı Çağrı filmini bir radyo piyesimidir oradaki yüzler niçin eleştirilmiyor? Tekrar ediyorum DAHA İYİSİ YAPILANA KADAR EN İYİSİ BU.!
  • Hadi

    31 Ekim 2016
    2 36
    Aslında niyetim yoktu ama ilk işim en kısa zamanda filmi izlemek olacak.
  • Hasan uzun

    31 Ekim 2016
    5 20
    Bende bu akşam izledim.söylendiği gibi Peygamberimizin yüzü ve sesi başarılı bir şekilde gizlenmiş.verilmek istenen mesaj yahudilerin bencillikleri ve kibirli halleri yüzünden Kureyş kabilesinden doğan bir çocuk nasıl peygamber çıkar.düşmanlıklar gayet güzel işlenmiş.ebrehenin ordusunun ebabil kuşları ile yok ediliş sahnesi çok başarılı.bence fena deyil ve izlenebilir.
  • Hz.MEVLANA...

    31 Ekim 2016
    3 22
    "EY GÖNÜL SES ETME...YA NASİP DE RABBİNE BIRAK."
  • 02 Adıyaman

    31 Ekim 2016
    5 7
    İslamiyet ıtıkatı bozuk toplumsal kıtleler tarafından,ancak batının maşası olması ile zedelenmek istenmektedir.Allah onları muaffak etmiyecektir....
  • TÜRK

    30 Ekim 2016
    6 19
    Peygamber efendimizi, fiziki olarak tasvir etmişler onu doğru bulmadım.
  • Haluk

    30 Ekim 2016
    2 12
    Yahu kim ne yumurtlasa hemen inananlar sizler izleseniz de olur izlemesinizde !
  • Gtr

    30 Ekim 2016
    3 39
    İzlemeyin demekten başka lafın yok yaw, millete fetva vermeyi bırak sırf iran yapımı diye sallamışsın. Millette allah razı olsun hocam felan yazmış! Gidin kendi iradenizle izleyin bre cahiller... Kim ki bu herifte lafını dinliyorsunuz doğruyu yanlışı bu mu biliyor ? Somut olarak sunduğu hiçbir şey yok bide geçmiş rezillik diyor.
  • zzzz

    30 Ekim 2016
    5 23
    Film islam öncesini anlatyor. Hz peygamberin çocukluğu ve gençliğini. Daha kimse iman etmemişken, müslüman olmamışken Ebû Tâlib nasıl iman etmiş gibi gösteriliyor?
  • Nejlaya

    30 Ekim 2016
    5 10
    Nejla hanım; Resul sav. miraç hadisesinden sonra cehennemde ebu talibi gördüğünü söylemiş ve demiştir ki; ebu talibi cehennemde gördüm. Azabın en hafifine tutulmuştu. Ateş ayaklarının altından giriyordu ki beyni fokurduyordu. Ne demek rahatsız ediyor o kadar yardım etmişmiş. Bu filmin şia yapımı olması proje olduğu anlamına zaten geliyor. Asıl soru bu kadar reklamının yapılması bu millete bunu izlemesi için kimlerin çanak tuttuğu.
  • Ben

    30 Ekim 2016
    1 25
    1.Maide 8 okuyun ey ahali. 2-2-2.izlediğin diziyi söylede haram helal varmı görselliğinde konuşalım 3.meshepcilik ve ırkçılık yapmayın 4.hangi abd filmi nin uygunsuzluğunu sorguladınız böyle 5.çağrı filminde hz Hamza nın yüzünü ve dini sordun mu. .?.... .....
  • Rrr

    30 Ekim 2016
    2 30
    İzlemeyin demiş başka somut bir delil söylememiş İzlemeyecektim ama artık izleyecegim
  • Ergun Sahin

    30 Ekim 2016
    4 17
    Erem bey sizi dirilis posta gazeteden ve tv den izliyorum.Film sanki bir mitoloji efsane filmlerinden birisiymis gibi geldi fragmanindan izledigim kadar. Milletimizi uyandirdiginiz icin Allah razi olsun
  • Ismail Er

    30 Ekim 2016
    1 18
    Somut örnek olarak, Ebu Talib' in imam etmiş gibi gösterilmesi var. İma olarak da Efendimizin fiziki olarak tasvir edildiği anlaşılıyor. Ancak diğer yorumlara bakınca, bu teyit edilmemiş. Bu durumda izlemek En doğrusu olacak gibi.
  • Gerçek

    30 Ekim 2016
    3 31
    Mükemmel bir filim,tarihi belgelerle tam uyumlu,
  • Nejla

    30 Ekim 2016
    0 21
    Birey sorucam Ebu talibin Müslüman olmasının islama ne zararı olurdu ki, onu Müslüman görmekten bu kadar rahatsızlık duyuyoruz. Sonuçta peygamber efendimize ne kadar çok destek olmuş
  • Murat Altıparmak

    30 Ekim 2016
    0 21
    1) Bu, Türkiye Diyânet Din İşleri Yüksek Kurulu yorumu mu? 2) Filim, NİHAYETİNDE PEYFAMBERİMİZİN ÇOCUKLUĞU değil mi? 3) Peygamberlik vazifesinin verileceği 40 yaşına kadar 28 sene daha yok mu? Selamlar, sevgiler
  • OSMAN AKAR

    30 Ekim 2016
    1 15
    YUNAN FELSEFESİNİN VE ROMA DEHASININ DESSASANE BİR İĞFAL VE ALDATMA VASITASI VE MAHSULÜ OLAN TİYATRO VE SİNEMA GİBİ İŞLER ALA KÜLLİ HAL İNSANLARIN ZİHİN VE HİSLERİNDA BİR TAHRİBAT BIRAKIYOR.. HATTA ÇOĞU -KAŞ YAPARKEN GÖZ ÇIKARTMA- MESELİNE MASADAK OLUYOR VESSELAM...
  • onur

    30 Ekim 2016
    2 16
    Teşekkürler için rahat olsun bize ve kaç kişiyi daha uyarmış oldunuz
  • muammer

    30 Ekim 2016
    2 12
    Allah ıslah etsin sonumuzu hayır etsin.AMIN
  • tayfun

    30 Ekim 2016
    1 20
    Allah Razi olsun.. bu kıymetli tavsiyenize kulak veriyorum ve izlemeyeceğim. İnsan beyni bu peyamber tasvirini gerçeğinin yerine koyar. Basitleştirmek ister soyut olayları. Allah sizin de içinize ferahlık versin. Umuyorum unutursunuz.
  • Muhammed.

    30 Ekim 2016
    3 27
    Şu yorum yapanları okudum ifadeler şöyle ben seyrettim bişey görmedim. Ya siz bürününün ucunu göremezken kaldıki buradakileri göreceksiniz. ŞIANIN yaptığı filmden ne hayr gelir . Şanına işi hz ebu Bekir e hz ömer aise anamıza hz muaviyeyye dil uzatmak ALLAH HEPİNİZİ ISLAH ETSİN. ALLAH size akıl versin.
  • BySeDaT

    30 Ekim 2016
    1 34
    Peki madem film kötü 3 yıldır bir eleştiri var neden izledin .bir ikincisi doğru olanı siz çekin madem bu kadar eleştiri yapmışsınız.bildiğim bir şey var, doğruda olsa,yanlışta olsa memnuniyetsizlik her zaman var.hadi buyur doğrusunu sen çek izliyelim.cola haram dersiniz benden çok içersiniz. Neyse bizde boş vakti olan ibadet yerine laf üretmeyi sever. Ve selam
  • Nimet Sevim

    30 Ekim 2016
    1 34
    Erem bey Ben izlemeden Pers İranın Şia aklıyka yapmiş olduğu filmden ne bekleyebilirki ? diye yorumlarda bulunmuştum... Ama Lütfen sahlelerden örnek verin Ki insanlar anlayabilsinler... Yazınızdan ben dahi - acaba izlesem miki ? Nerelerde katakulli var anlasam mıki ? diye içimden geçirdim.... Yani Uyarınız eksik olduğu gibi merakları tırmalıyor.... Yasaklar ilgi ceker. - Bakın şu şu şu sahneler ehli sünnet itikadına göre ters İslama aykırı Hristiyanlık abartılı anlatılmış. diye yazsaydınız keşke
  • Ns

    30 Ekim 2016
    2 52
    Sadece izlemeyin demekten başka bir şey dememissiniz. İyide kardeşim neden izlemeyelim bir iki madde de onu yazivereydin ya
  • Ibrahim

    30 Ekim 2016
    2 21
    Ohal var ekrem im yasaklasinlar
  • Serkan

    30 Ekim 2016
    1 18
    Peki aynı eleştiriler Çağrı filmi icin de geçerli mi? Gerçi onda Peygamberimiz ve hulefai rasidin gösterilmiyor ama Hz. Hamza gibi önde gelen sahabeler tasvir edilmişti. Bu hususta değerlendirmeniz nedir. Onu izlemiştik günahkar mi olduk
  • Abdülkadir rıza

    30 Ekim 2016
    3 29
    Günahların çepeçevre kuşatırsa ebedi cehennem ehli olursun içinin şişmesi de seni kurtarmaz...Bre gafil sen islam ümmeti adına ne ürettin ki fitneden başka ....Açık veriyorsun Emperyalist gladyosu..
  • Sezgin

    30 Ekim 2016
    2 40
    Ayıp ya şu yazdıklarınla filmin hiçbir alakası yok. Hiçbir halt yapmazsınız yapanıda pervasızca eleştirirsiniz. Yazık ne olacak sizin bu zihniyetiniz acaba sonunda merak ediyoruz.
  • İsmail 45

    30 Ekim 2016
    2 40
    Filme ben de gittim senin abarttığın gibi bir şey yok ebu talip müslüman olmuş gibi gösterilmiyor. Peygamberimiz in yüzü hiç gösterilmiyor. Sen nereden çıkartıyorsun bu kadar olumsuzlukları. Bence sen sakin kafayla bir daha izle.
  • Mbarut

    30 Ekim 2016
    3 38
    kendilerine Sünni diyenler peki yıllarca niye böyle bir film yapmadılar? Çağrı filmi yapılalı 40 yıl geçti. O petrol nimetini islama hizmet etsin diye verilen Arap dünyası Milyonlarca doları dünya eğlencelerine harcadılar. Bu yorum sadece mezhebi bir yorum ve çamur atma. Ben ne şii'yim ne de Sünni. Ben hanif bir müslümanım.bu oyunları yemem
  • Seko

    30 Ekim 2016
    2 35
    Öncelikle O'da bir beşer heralde fiziksel olarak tasvir edilecek yüzünü ve sesini vermemişler zaten. Hem adamlar bu filmi müslümanlardan çok gayri müslimler için düşünmüş daha çok onları hedef alan mesajlar ön plana çıkmış. Mecidi veya pers sevdalısı değiliz ancak eleştirmeden elini vicdanına bi koy O'nu anlatan bi filmde sen çek, sonra onlarınki yanlış gitmeyin de.
  • umut

    30 Ekim 2016
    2 26
    Arkadaş madem bir laf söylüyorsun somut örnekler sunmalı değil misin. Filmi bilmem ama eline herhangi bir siyer kitabı alsan kurana akla aykırı o kadar çok anlatı bulursun ki
  • Aykut

    30 Ekim 2016
    2 29
    Once bir türkçe ni düzelt. Bir mecdi yazıyorsun bir mecidi. Hangisi doğru? Cümlelerin baştan aşağı devrik. Akıllı ol öyle akıl ver.
  • mehmet tilci

    30 Ekim 2016
    1 34
    Filmin icerigi ilevilgili elesturi yok. Deyinki su sahneler kurana aykiri su sahneler tarihsel gerceklikle bagdaşmıyor deyin sırf iran yapimi oldugu için filmi elestirmekte ırkciliktır.peygamberin sureti gosterilmiş. Nolmuş yani o mekek mi insan degilmi.hemçocuk muhammed anlatiliyor burada . Yani iran suriye konusunda eşeklik etmeseydi irkcilik yapmasaydı buzimle beraber olsaydı aynı filme aynı tepki 5olurmuydu bir duşünün
  • Faruk okursoy

    30 Ekim 2016
    1 31
    Bende başarılı buldum Peygamber efendimizin çocukluğuna dair neler yaşadığını aktarmışlar ben başarılı buldum
  • Dardail

    30 Ekim 2016
    1 126
    Ne saçmalıyorsun sen cahil zihin.Film gayet güzeldi ve en taş kalplileri yada taş kafalıları dahi etkileyebilecek görsellik taşıyordu.Ne hayal ediyordun melek olarak mı tasvir edilecekti ResulAllah s.a.v? Şimdi gerçekte karşına çıksa Peygamberimiz ve yüzünü beğenmesen salavat okumayı bırakacakmısın yada islamdan mı soğuyacaksın?
  • Ramazan

    30 Ekim 2016
    1 51
    Diğer peygamber filmletinin aksine imamların filmlerinde yüzlerinin sansurlenmesi peygamber-imam kıyasında durdukları yeri gösteriyordu. Efendimizde asm elbette hiçbir aza-i mubareki gosterilmemeli... Xayru'l Makirin'e hawale...
  • Aydın

    29 Ekim 2016
    2 106
    Evet katılıyorum kendiniz izlemeyin ve evlatlarinizi izletmeyin .peygamber efendimizi fiziksel olarak kendi Seçtikleri kişi olarak hayalimizde kalmasın I Z L E M E Y I N
  • Suat ergin

    29 Ekim 2016
    2 81
    Hocam çok acımasız olmuş eleştiriniz .film gayet başarılı tarihsel gercekliklerden uzaklaşmış.
YAZARIN DİĞER MAKALELERİ Tümü
BU KATEGORİDEKİ DİĞER MAKALELER